שיפוץ כללי בית פרטי
אבירם
מהרצליה
ספטמבר 2013
נפגשתי מהאתר שלכם עם שלושה כולל את אודי ועוד שניים מחוץ לאתר שבעצם המליצו לי דרך חברה של אשתי. כל השלושה אצלכם היו ברמה יותר גבוהה גם מאלה שקיבלתי עליהם המלצות, השניים שהמליצו לי עליהם מייד נפסלו.
אודי כבר בשיחה הראשונה היה מאוד שירותי - הוא ענה יפה, נשמע לי מקצועי. קבעתי איתו. הוא בא הבייתה, מאוד חד, מאוד מדוייק - כל דבר שעברתי איתו בבית הוא נתן התייחסות מקצועית וכבר מהשנייה הראשונה הוא הרשים אותי מאוד מבחינה מקצועית. אודי כל דבר ידע להתייחס, וגם להרגיע אותי מבחינת פיתרון: "פה נעשה ככה ופה אני אעשה ככה".
גם ההצעה של אודי הייתה הרבה יותר מסודרת, מפורטת וברורה - מה הוא עושה, איך הוא עושה, והוא מסביר באיזה חומרים הוא משתמש - כל דבר היה אצלו מפורט. אני מאוד אוהב את זה, ככה גם אנחנו עושים בעסק שלנו. קיבלתי מקבלן אחר סתם מייל עם רשימה כללית של הדברים - ואז קשה לנהל את זה, אם אתה רוצה לעשות שינוי למשל... קשה להבין מה אתה מקבל בסופו של דבר באמת. אצל אודי הכל רשום, כולל פירוט של איזה חומרים משתמשים - רובה של חברה כזו ולא של חברה אחרת, וזה מאוד מרגיע כי הוא מתחייב.
בכל פרוייקט יש לך פה תוספת, שם תוספת אבל בגלל שהוא היה מאוד מדוייק בהצעה, לא היו חריגות מוגזמות. זה לא שהיו לי עכשיו 50% תוספות כי לא אמרו לי ולא ידעתי. הוא דאג להציף את הדברים מראש כדי שלא יהיו הפתעות. עוד לפני שבחרתי בו לפרוייקט, הוא השקיע זמן ועזר לי להכין כתב כמויות שאח"כ הפך לחלק מההסכם בינינו.
סגרתי איתו שלושה שבועות לפני תאריך תחילת העבודה ואמרתי לו שאני לא רוצה לדבר כל יום ולתאם - שפשוט יתחיל בתאריך שקבענו. ביום שקבענו הוא התייצב ב-7 בבוקר עם הפועלים והתחילו לעבוד, כמו שקבענו. הוא סיים לפני הזמן שצריך.
לכל אורך הדרך, המקצועיות שראיתי בהתחלה נשארה. הוא שמר על רמת מקצועיות ועל הרושם שהוא עשה עליי בהתחלה.
אודי מאוד מאוד לויאלי ללקוח, ומה שהכי אהבתי, וזה נדיר: הוא מאוד בתוך הפרוייקט ברמה הרגשית. הוא לא יכול לראות שאתה פתאום לא מרוצה ממשהו, זה לא עוזב אותו. אם אני מדבר איתו פתאום אחרי הצהריים ואני אומר לו: "שמע, ראיתי שעשיתם פה ככה, וזה לא הכי נראה לי" הוא בא למחרת בבוקר בכלל לא מדבר. הוא יכול לשבור את הדבר הזה ולסדר מחדש, כי וואלה לא הרגשת איתו טוב. הדברים שהיה אפשר לתקן אותם - הוא לא חשב פעמיים, הוא תיקן אותם לגמרי.
פעם אחת עובד שלו "פצע" חלק מהאריחים של הקרמיקה כשהם ניקו. איך שהוא ראה את זה, זה בכלל לא משהו שהייתי צריך להגיד אותו - הוא ראה את זה ואמר לי: "תקשיב, תקנה עוד 2 מטר כי צריך פה עשרה אריחים, אני מחליף אותם". זה גם הוא סופג את העלות של האריחים, וגם של העבודה של הרצף. כל קבלן לדעתי היה אומר שזה חלק מהעבודה ושאין מה לעשות, אבל אודי מאוד לוקח ללב. הוא לא יכול לראות משהו שמפריע ללקוח או שנעשה בצורה לא מקצועית.
מבחינת ההבנה - הוא מבין בהכל: ריצוף, צבע, אינסטלציה, בהכל. רואים שהוא מאוד מתעמק בדברים ויודע איך הם עובדים. הוא יודע איך לדבר עם בעלי המקצוע שלו והוא גם מביא בעלי מקצוע ברמה גבוהה: החשמלאי ברמה גבוהה, הרצפים תותחים, האינסטלטור, הפועלים. הוא גם אמר לי שזה חשוב לו - גם כלפי הלקוח וגם כדי למנוע לו התעסקות אח"כ בבעיות. הוא מעדיף לשלם לבעלי המקצוע שלו, והם עולים לו יותר, ובגלל זה הוא גם טיפה יותר יקר, אבל לדעת שהוא נותן תוצאה הכי טובה שאפשר.
גם מבחינת זמינות, הוא היה עשר. הוא היה אומר לי "אני מסיים ויוצא. אתה מגיע בערב, הגעת ראית - דבר איתי" למרות שאני רואה אותו למחרת בבוקר. הייתי מתקשר אליו, היה מדבר איתי בטלפון גם שעה אם צריך, מסביר לי מה עשו ולמה. יש לו סבלנות. הוא אוהב את מה שהוא עושה והוא חי את זה. רואים את זה במבט שלו בעיניים ובצורה שהוא עובד על הדברים.
אני באמת לא בנאדם שקל להסתדר איתו בגלל שאני רואה המון דברים. אם אני רואה משהו עקום - זה מפריע לי, ולא בגלל שאני קטנוני. יש דברים שלא מעניינים אותי, אבל יש דברים שהם בעייתיים ולא כל קבלן היה מצליח לעמוד בדבר הזה. מבחינתו, זה לא בעיה בכלל. לא הייתה אפילו פעם אחת שהוא אמר לי שהגזמתי. כשהייתי מראה לו משהו, הוא היה סוגר את זה - בלי בעיה בכלל.
בגלל שאכפת לו, הוא ליווה אותי בדברים שהוא לא היה צריך להיות: באו להתקין את המטבח, הוא היה איתי והסתכל. זה היה בסוף, הוא היה יכול לא להגיע. הוא בא לראות שזה לפי התכנית, וההנמכה. "אני פה עד שהפרוייקט נגמר". כנ"ל לגבי המדידות וההתקנה של המקלחונים.
הוא לא ישן טוב בלילה אם הוא יודע שהוא לא נתן ללקוח את התוצאה הטובה ביותר שהוא יכול לקבל. אם בהתחלה זה היה נשמע לי כמו קטע של מכירה, הוא הוכיח את זה לגמרי במהלך הפרוייקט - עד השנייה האחרונה. כאילו זה הבית שלו.