בית

>

קבלני שיפוצים

>

מאמרים

>

שיפוץ משרד ועיצובו - טיפים ודגשים חשובים

שיפוץ משרד ועיצובו - טיפים ודגשים חשובים

שיפוץ משרדים או שיפוץ משרד אחד לצורך העניין יכול ליצור סביבה נעימה, נוחה ופונקציונלית אשר תסייע להגביר את מוטיבציית העובדים ולייעל את עבודתם ומצד שני ליצור גם רושם טוב על לקוחות פוטנציאליים. איך עושים זאת ולמה יש לשים לב?

מאמר מאת צוות שיפוצים פלוס

פורסם ב-12/04/2018 8 דק' קריאה

ההחלטה לפתוח בתהליך של שיפוץ משרד מגיעה בדרך כלל מכמה סיבות עיקריות: פעמים רבות הסיבה היא גדילת החברה וההבנה שהחלל הקיים אינו מאורגן בצורה האופטימלית עבור העובדים. לעתים ישנן בעיות אקוסטיות המקשות על תפקוד תקין של החברה, או לפעמים יהיה זה מראה מיושן שאינו עולה כבר בקנה אחד עם התדמית של החברה שיגרום להחלטה לחדש ולשפץ. וכמובן, אחת הסיבות השכיחות היא מעבר למבנה חדש הדורש שינויים כדי שיתאים לדרישות המשרד.

ההחלטה לשפץ תהיה בדרך כלל עסקית וכדאית לחברה: יצירת סביבת עבודה נוחה ונעימה לעובדים שנמצאים שעות רבות במשרד יום יום תעלה את התפקוד והמוטיבציה לעבודה. בנוסף, משרד מוזנח ולא נאה שלא משדר את מטרותיו ועקרונותיו לא יעניק את הרושם הראשוני הרצוי על לקוחותיו. מראה מרשים ימשוך לקוחות ועובדים איכותיים, ולכן הוא אינטרס מובהק של הבעלים.

תכנון וביצוע

בדומה לתהליך של שיפוצים בבית, התהליך מתחיל עם בחירת אדריכל או מעצב פנים. מובן שישנם מקרים בהם השיפוצים הם בהיקף מצומצם, ועבור עבודות צבע וקצת תיקונים אין צורך באדריכל, אך כאשר מדובר בחלוקת חללים או שינוי עיצובי רצוי לקחת בעל מקצוע. בחירת האדריכל צריכה להיעשות על סמך של המלצות, כאשר רצוי לבחור במעצב או אדריכל בעלי ניסיון בשיפוץ משרדים, המכירים את הדגשים המיוחדים: האקוסטיקה, התקשורת ופתרונות לחללים משותפים.

בהתאם חשוב לבחור גם קבלן שיפוצים בעל ניסיון עם עבודות שיפוץ משרדים, שיוכל לבצע בצורה מיטבית את התכנון של האדריכל או המעצב. חשוב כמובן, לעשות זאת על סמך המלצות של לקוחות קודמים ולראות עבודות עבר של הקבלן, כדי להחליט על סמך נתונים רבים ככל האפשר.

שיפוץ משרד - מרכיבים עיקריים

השינויים העיקריים שנעשים בדרך כלל כאשר משפצים משרדים יהיו פחות שינויים של תשתיות (כמו החלפת מערכת אינסטלציה או חשמל) ויותר שינויים הקשורים לחלוקת החללים ולחומרי גמר. עבודות השיפוצים העיקריות שנעשות בדרך כלל במשרד יהיו עבודות גבס (עם דגש על נושא האקוסטיקה), צבע, לפעמים ריצוף או החלפת פרקט, החלפת ריהוט ועיצוב.

שחר רוטרמן

ציון 9.75 50 חוות דעת

יעקב גולן

ציון 9.29 47 חוות דעת

רן מזרחי

ציון 10 4 חוות דעת

ערן אליאב - טופרויקט

ציון 10 4 חוות דעת

משרד בגווני כחול

תכנון: קרן אור. צילום: רונן קוק

חלוקת חללים במסגרת שיפוץ משרדים

סיבה מרכזית אפשרית לשיפוץ משרד היא הרצון לחלוקה מחדש של החלל, מסיבות של הגדלת מצבת העובדים או העובדה שהחלוקה הקיימת אינה אופטימלית לסגנון העבודה.

לעתים ישנו חלל עבודה משותף שנרצה להוסיף בו קיוביקלים, לפעמים נרצה לחלקו לכמה משרדים קטנים. לפעמים ישנו מחסור בחדר ישיבות בחלל המשרדים ולשם כך נצטרך לעשות שינויים בחלוקה הקיימת וליצור חלוקה חדשה המתאימה יותר לאופי הפעילות השוטפת של החברה. כאשר מתכננים חלוקה מחודשת של חללים חשוב להתחשב בכמה נקודות:

חלוקה פנימית של חללים אינה מחייבת הוצאת היתר אבל אם ישנו שינוי כלשהו במראה חזית הבניין כמו פתיחת חלון, סגירת מרפסת או תוספת - יש צורך בהוצאת היתר. כדאי להיות מודעים לכך סביב התכנון ולהיות מודעים לכך שהוצאת היתר כרוכה בבירוקרטיה, תשלום והמתנה ואם השיפוץ חייב להיות מהיר אולי כדאי להימנע ולדבוק בשינויים פנימיים.

עבודות אינסטלציה - שיפוץ משרד בדרך כלל לא ייגע בתשתיות הקיימות של החשמל והאינסטלציה ולכן לרוב לא ישונו מיקומי חדרי השירותים והמטבח. לכן, סביב תכנון החלוקה המחודשת של החללים כדאי להתחשב בכך שגם מטבח ושירותים הם חללים שמיקומם לא יזוז.

קורות ועמודים תומכים - מדובר בעמודים וקורות בטון קונסטרוקטיביים בהם אסור לגעת מכיוון שהם משפיעים על חוזק המבנה כולו. בדרך כלל בשיפוץ רגיל מזמינים קונסטרוקטור, המגדיר מהם הקורות והעמודים התומכים, ומספק תכנית חלופית של חיזוק במקרה שניתן להזיז אותם. כאשר מבצעים שיפוץ של משרד לרוב לא ייעשה שינוי כזה, שהוא יקר ובעיקר אסתטי.

לכן, בתהליך התכנון של החלוקה הפנימית החדשה ושינוי במבנה החללים לא ייגעו בעמודים או קורות קונסטרוקטיביים.

מחפשים קבלן שיפוצים ולא מצאתם ?

או
משרד בגווני לבן

באדיבות חברת דומיסיל. עיצוב: ליאורה ניב. צילום: עמית גרון
 

גבס ואקוסטיקה

הגבס הוא חומר קלאסי לבנייה מהירה ופשוטה של קירות ומחיצות ולכן הוא החומר המתבקש לביצוע שינויים בחללים הפנימיים. תהליך בניית קירות פנים בגבס אורכת מספר ימים בלבד (לעומת שבוע-שבועיים כאשר בונים מחיצות פנים בבלוקים). לחדרי ישיבות במשרדים רלוונטיים גם לוחות גבס מיוחדים כמו Silver Board של טמבור, לוח בעל התנגדות אקוסטית גבוהה ולוח Sound Board של אורבונד המשמש לפיזור קול בחללים סגורים כמו אולמות קולנוע או חדרי ישיבות.

הלוח האקוסטי של טמבור, למשל, הוא לוח דחוס במיוחד, כאשר בשילוב עם צמר זכוכית בעובי של 24 ק"ג למטר קוב חוסם קול של 50 דציבלים.

כאשר בונים קירות גבס, בין שני הלוחות מיישמים חומר בידוד כמו צמר סלעים או צמר זכוכית, כאשר המלצת החברות המשווקות הוא על יישום חומר בדחיסות של 24 קילו למטר קוב. נושא הבידוד חשוב במיוחד כאשר מדובר בתכנון של משרדים מכיוון שבעיות אקוסטיות בחלל משרדים פוגעות קשות ביכולת הריכוז של העובדים, ובהתאם - גם בתפוקה.

מעבר להקפדה על בידוד מיטבי בקירות שיחסום את הרעשים בין החללים, כדאי לתת את הדעת גם על נושא הספיגה האקוסטית. כלומר, בעיות של הדהוד בחלל עצמו. פתרון לבעיות של הד בחלל הם לוחות או פאנלים מגבס מחורר בקירות או בתקרה.

כאשר הלוחות הללו מגיעים עם חורים בגדלים ובצורות שונות (עגולים, מרובעים ומשולשים). על גביהם ניתן ליישם חיפוי של בד גיזה להגברת הספיגה. גם שטיח מקיר לקיר או אלמנטים סופגי קול על הקירות יכולים לתת פתרון הולם. פעמים רבות יהיה צורך ביועץ אקוסטיקה שיקבע מהם הפתרונות המתאימים על פי דרישות המשרד, מספר העובדים, אופן העבודה במשרד ונתונים פיזיים של המקום.

תכנון מערכות תקשורת כחלק משיפוץ המשרד

נושא חשוב למדי סביב שיפוץ של משרד הוא מיקום נכון של מערכות התקשורת השונות (קווי הטלפון, שקעי החשמל והאינטרנט) כל אלה חיוניים לפעילות שוטפת ותקינה של כל סוג של משרד. חלק מן התשתיות עוברות דרך הקירות (כמו תשתית החשמל, אם נוספים שקעים חדשים) ולכן העבודה עליהן תהיה במקביל לבניית קירות הגבס. בקירות ההיקפיים יעברו המערכות הממוקמות בקיר בתוך תעלות שייחצבו במיוחד.

בדרך כלל, יש צורך ביועץ תקשורת על מנת שכל המערכות תהינה מסונכרנות יחד, בהתחשב גם בראייה עתידית להתפתחות וגדילה של המשרד. תכנון התקשורת נעשה באמצעות יועץ תקשורת בהתאם לגודל המשרד הקדמה שלו והצרכים שלו. יועץ התקשורת יקבע מיקום של ארון תקשורת או חדר תקשורת בהתחשב במיקום של מרכזי תקשורת מקומיים או אזוריים.

משרד בעיצוב תעשייתי

THE BUTCHERS FURNITURE - צילום גלעד רדט

צבע: לכל משרד הצבע שלו

רוב שיפוצי המשרד יכללו גם עבודות צבע. החל מצביעה לבנה בסיסית כדי לחדש את המראה הכללי וכלה בצבעים מטורפים ובלתי סטנדרטים, המשתלבים עם עיצוב ייחודי שניתן לראות כיום בחברות פרסום ובחברות הייטק. גם המראה התעשייתי הוא פופולארי כיום, ולכן בחלק מהמקרים תיעשה בחירה של צבעים דמויי בטון כדי לתת את המראה הגולמי תעשייתי.

כאשר מדובר בצביעה בסיסית, היא תכלול בדרך כלל תיקוני שפכטל, יישום פריימר וצביעה של שתי שכבות לפחות. הדגשים לסוגי הצביעה האחרים הם ספציפיים לכל מקרה ומקרה, בהתאם לבחירות שנעשות בשילוב עם מעצב הפנים ו/או אדריכל שנבחרו לפרויקט.

משרד פירסום צבעוני

תכנון ועיצוב שלומית זלדמן, צילום עמית גושר 

ריצוף משרדים - לכל משרד הרצפה שלו

סוגי המרצפות הרווחים במשרדים הם גרניט פורצלן בשל חוזקו, עמידותו, מחיר המתחיל ברף הנמוך ואפשרויות העיצוב המגוונות שהוא מאפשר. עוד חומר מאוד שכיח למשרדים הוא הפרקט, כאשר כמעט תמיד מדובר בפרקט למינציה דמוי עץ.

הפרקט מעניק מראה איכותי ומשתלב היטב עם סוגי עיצוב שונים. עם זאת, מדובר בחומר הדורש תחזוקה ואינו מסתדר היטב עם כמות גדולה של נוזלים. לכן, שנם משרדים בהם נעשית במקום בחירה של גרניט פורצלן דמוי פרקט או פי.וי.סי.

משרד עם פרקט

באדיבות קמחי תאורה. תכנון ועיצוב שגית הנדלר מרק. צילום מושי גיטליס

עיצוב וריהוט: כי שיפוץ משרדים זה מעבר לקיר

כאשר מדובר במקומות עבודה סולידיים יותר כמו משרדי עורכי דין, רואי חשבון וכדומה, הדגש יהיה על עיצוב מאופק אך נעים לעין, כזה המשדר הצלחה של המשרד ומושך לקוחות לבחור בו. החומרים בהם נעשה שימוש קשורים גם לתחושה שנרצה ליצור בחלל. שימוש בזכוכית ואלומיניום יכול ליצור מראה הייטקיסטי יותר, רהיטים צבעוניים ובולטים יכולים לתת לנו מראה מודרני יותר, שימוש ברהיטים מעץ כבד יכול להתאים למשרדי ביטוח שרוצים להראות רצינות, עמידות וחוזק. 

חומרים שניתן לראות רבות במשרדים עדכניים הם קירות מזכוכית מחוסמת שמונעת חדירת רעשים ויוצרת תחושה של חלל מרווח, המבטל במידה מסוימת היררכיות בין תפקידים שונים. עבור הריהוט המשרדי, ניתן לראות הרבה פורמייקה ו-MDF. המהווים חומרים עמידים וזולים יחסית לסוגי העץ האחרים. במשרדים רבים ניתן לראות כיום ספות וכורסאות בחללים משותפים ואפילו פופים וכריות.

משרד פרסום עם ציורים על הקירות

תכנון ועיצוב שלומית זלדמן, צילום עמית גושר 

ציור קיר במשרד פרסום

הפיכת החלל הביתי למשרד

ברהיטי דורון מסבירים כי תהליך הפיכת חדר או פינה בבית למשרד מתחיל באפיון הצרכים - הגדרת הפעילות הנדרשת בחדר, אופי העבודה, השעות וכו'. לאחר מכן יש לקבוע את מיקום השולחן , רצוי כך שיפנה לדלת החדר. אם מדובר במשרד ביתי מהסוג שגם מגיעים אליו לקוחות, רצוי שיהיה במרכז החדר. אם יש, ניתן גם למקם את השולחן מתחת לחלון, כך שהנוף הנשקף ממנו ייתן מוטיבציה לעבודה.

בבחירת הריהוט כדאי לבחור באלמנטים מודולאריים שיאפשרו שינויים בעתיד אם יהיה בהם צורך. את החדר רצוי לצבוע בגוונים בהירים שתורמים לאווירה רגועה. כדאי ליצור הפרדה מלאה עם שאר חדרי הבית, ורצוי גם להקפיד על בידוד מתאים מרעשים. כדאי לבחור בחדר מואר באופן טבעי, מכיוון שתאורה כזו משפיעה לטובה על היצירתיות והרעננות בעבודה.

מחירי שיפוץ משרד

טווח המחירים רחב מאוד ומשתנה בהתאם למספר החדרים, אילו עבודות שיפוץ נעשות, סוג החדר (חדר ישיבות / חלל משותף / משרד פרטי), אזור בישראל, מצבו ההתחלתי של המשרד, רמת גמר, היקף השיפוץ ועוד. כדי לקבל מושג על סדרי גודל, ניתן לומר ששיפוץ חלל משרדים של עד 150 מ"ר יעלה בין 75,000 ל-130,000 ש"ח.

המחיר מוכתב כמובן על פי העבודות שנעשות בשיפוץ המשרד. עבודות צביעה יכולות לנוע בטווח שבין 2,000 ל-5,000 ש"ח, גבס כ-240 ש"ח למ"ר, התקנת פרקט נעה בין 60 ל-250 ש"ח למ"ר (תלוי בסוג הפרקט - למינציה או עץ מלא -  ובגודל המשרד). על המחיר הסופי משפיע גם המיקום של המשרד. שיפוץ משרד במרכז הארץ יעלה בממוצע כ-6,000 ש"ח למ"ר, שיפוץ בירושלים יעלה כ-5,000 ש"ח למ"ר ובבאר שבע כ-5,000 ש"ח למ"ר.

מחפשים קבלן שיפוצים ולא מצאתם ?

או

המאמר עזר לכם?

שאלו את המומחים בפורום

שאלו שאלה