חיבור פחת
שלום, לפני כשנתיים התקינו לי עמדת טעינה לרכב ובמקום פאקט בסמוך, שמו לוח קטן עם פחת, כך שבמידת הצורך לניתוק האמדה מורידים את הפחת (משחו את החשמל מהלוח הראשי לפני הפחת של הבית) במהלך השנתיים התקלקלה לי העמדה 4 פעמים החליפו אותה כל פעם במסגרת האחריו. עכשיו היא התקלקלה שוב אך האחריות הסתיימה. עברתי בעין על כל החיווט מהלוח עד לעמדה ושמתי לב ל- 1. הפחת ששמו ליד העמדה מחובר כך שהכבל מהלוח נכנס לחלקו העליון והכבל למטען יוצא מחלקו התחתון. האם זה תקין ? (חשבתי שהכניסה צריכה להיות מלמטה ןהיציאה מלמעלה) 2. אם עקבתי נכון אז על פניו פאזה 2 ו-3 מוצלבות (קשה לעקוב כי בחלק מהחיבורים בלוח בכל הפאזות השתמשו בכבל חום ולא בחום/כתום חום/שחור). האם זה אמור להפריע למטען ? (על פניו אין כאן מנוע 400 שיש משמעות לסדר...)
1 תגובות
שלומי א.
חשמלאי
שלום, בעקרון עדיף להתקין את הפחת בלוח הראשי כך שהכבל שמגיע מהלוח חעמדה יהעה מוגן גם. 1. אכן במא"זים (מפסק אוטומטי זעיר) יש חשיבות מהיכן מחברים הזנה מלמעלה או מלמטה אך בביתיים אין חשיבות לפי מבנה המא"ז כך גם בפחת בשני התצורות הוא יעבוד. 2. אין חשיבות לסדר הפאזות בעמדת טעינה רק למען הסדר הטוב. מעבר לכך בהתקנה הראשונית העמדה עם ההתקנה עוברת בדיקת בודק מוסמך. הפחת צריך להיות type B או מחובר דרך הפחת של הבית type A ,בתנאי שיש פחת אינטגרלי מובנה בעמדה. עצם העובדה שהחברה 4 פעמים החליפה את העמדה בלי לשאול שאלות אולי מעיד על איכות העמדה אבל זו רק השערה