שיווק באמצעות תוכן (Content Marketing) היא אסטרטגיית שיווק המתמקדת ביצירה והפצה של תוכן רלוונטי ובעל ערך באופן עקבי בכדי למשוך אנשים מקהל מוגדר ולבסוף להפוך אותם ללקוחות.
שיווק באמצעות תוכן היא למעשה הדרך הנגישה ביותר בשביל בעל מקצוע לשווק את עצמו ו\או את העסק שלו.
אין צורך בתקציבי ענק, אין צורך בהיכרות עם המדיה החברתית או עם עולם הפרסום. הידע הנדרש הוא הידע המקצועי של אותו בעל המקצוע. כך למשל קבלן בניה קלה יכול לקבל חשיפה באמצעות שיתוף הידע שלו עם הקהל הרלוונטי לו: הוא יכול לכתוב מאמר או סדרה של מאמרים המסבירים על תחום הבניה הקלה ומשווים לבניה "מסורתית" בבלוקים, לענות בפורום בניה קלה על שאלות של גולשים שלא מכירים את התחום ומתלבטים ועוד.
ה"עסקה" פשוטה מאוד: בעל המקצוע משתף את הקהל הרלוונטי בידע המקצועי שלו, ממש כשם שהיה עושה אם לקוח היה מתקשר אליו ושואל שאלות, ובתמורה הלקוח מעריך את העזרה או הייעוץ שקיבל, וייתכן שאף יחליט לסגור עם אותו בעל מקצוע. הערך המוסף הוא בניית מוניטין של מבין בתחום, וחיזוק המותג של אותו עסק בעיני קהל היעד שלו.
ערוצי התוכן בשיפוצים פלוס מגוונים: אפשר לכתוב מאמר או כתבה (דוגמה), טיפים קצרים (דוגמאות), לצלם סרטון וידאו אינפורמטיבי (דוגמה), להירשם כמומחה ולענות בפורום המומחים לשאלות הגולשים (דוגמה) ולמעשה כל מה שעשוי לעניין את קהל הלקוחות שלכם עשוי להיות רלוונטי.
כל התוכן שבעולם לא יהיה שווה כלום מבחינת מאמצי השיווק של בעל המקצוע אם לא יפורסם קרדיט - אזכור שיאפשר ללקוח ליצור קשר עם בעל המקצוע ולדבר אתו עסקים. יש לנו שני סוגים של אזכורים באתר, בהתאם לתחום העיסוק של בעל המקצוע ולתיאום מולנו.
הסוג הראשון הוא קרדיט בצורת תמונת פנים או לוגו המקשר לפרופיל של בעל המקצוע אצלנו באתר - ניתן לראות דוגמאות לכך בתשובות המומחים בפורומים שלנו. הסוג השני הוא קרדיט בצורה של אזכור שם העסק ומספר הטלפון לצד התוכן של בעל המקצוע - בסוף המאמר הזה יש דוגמה לקרדיט שכזה.
שלחו מייל אל content@shiplus.co.il ובו תנו רקע כללי על העסק שלכם, או העסק אותו אתם מייצגים וכן איזה סוג תוכן תרצו לפרסם. אם יש לכם כיוון לנושא עליו תרצו לכתוב, ציינו זאת גם כן.
אנחנו נחזור אליכם עם פרטים נוספים ונתקדם משם.